Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

  • Warning: Undefined array key "link" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 6

    Warning: Undefined array key "content_expand" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 100

  • Warning: Undefined array key "link" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 6

    Warning: Undefined array key "content_expand" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 100

  • Warning: Undefined array key "link" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 6

    Warning: Undefined array key "content_expand" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 100

  • Warning: Undefined array key "link" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 6

    Warning: Undefined array key "content_expand" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 100

Wydział Gospodarki Odpadami

Urząd Miejski w Policach
ul. Stefana Batorego 3, 72-010 Police

Dyrektor: Paweł Nagadowski

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

TELEFONY

Zakres działań

91 431 18 89

przyjmowanie deklaracji i korekt deklaracji na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych, wymiar i prowadzenie postępowań administracyjnych i wyjaśniających, związanych z opłatą za odbiór i zagospodarowanie odpadów, umarzanie, odraczanie terminów płatności, rozkładanie na raty należności pieniężnych związanych z opłatą, oraz prowadzenie postępowań przedegzekucyjnych (upomnienia, tytuły wykonawcze), prowadzenie spraw związanych z planowaniem i wykonywaniem budżetu wydziału, edukacja ekologiczna w zakresie gospodarowania odpadami.

91 431 18 87

sprawy związane z usuwaniem azbestu, przygotowywanie przetargów na odbiór i zagospodarowanie odpadów, prowadzenie rejestrów działalności regulowanej, analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, sprawozdawczość, edukacja ekologiczna w zakresie gospodarowania odpadami, przyjmowanie skarg związanych z nieprawidłowym postępowaniem z odpadami komunalnymi (w tym odbioru odpadów lub nieprawidłowej segregacji).

91 431 18 38

ZAKRES DZIAŁANIA WYDZIAŁU

Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Odpadami należy w szczególności:

1. przygotowywanie przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych i realizacja procedury przetargowej;

2. nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacja zadań powierzonych podmiot odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;

3. organizowanie i rozliczanie systemu odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz analiza stanu gospodarki odpadami w tym opracowywanie raportów i sprawozdań z dokonywanych analiz;

4. bieżąca analiza osiągania przez gminę odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowywania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania;

5. prowadzenie rejestru działalności Regulowanej podmiotów odbierających odpady komunalne oraz ich kontrola;

6. koordynacja i nadzór realizacji zadań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest;

7. nadzorowanie pracy Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK);

8. obsługa interesantów w zakresie korekt i składanych dokumentów, weryfikacja danych zawartych w deklaracjach;

9. ustalanie zobowiązań z tytułu opłat, wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie obowiązujących przepisów (w tym określenie w drodze decyzji wysokości opłaty), prowadzenie postępowań wyjaśniających w stosunku do osób, które nie złożyły w wymaganym terminie deklaracji lub złożyły deklaracje zawierające np. nieprawdziwe dane;

10. prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach dotyczących stosowania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami – rozłożenia na raty podatku lub zaległości, odroczenia terminu płatności podatku lub zaległości oraz umorzeń zaległości, przygotowywanie decyzji w tych sprawach;

11. kontrola przestrzegania przez właścicieli nieruchomości zasad utrzymania czystości i porządku zgodnie z przyjętym Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie Police oraz z Ustawą, w szczególności przestrzegania zasad segregacji odpadów komunalnych;

12. kontrola przedsiębiorców odbierających odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości mieszanych pod kątem prawidłowej realizacji zapisów umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów – wydawanie decyzji administracyjnych w przypadku nierzetelnego wywiązywania się z umowy, np. mieszania odpadów, nieterminowego odbioru odpadów itp.

13. wydawanie decyzji administracyjnych na wyższą stawkę opłaty w przypadku naruszenia przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i mieszanych zapisów Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Police a w tym mieszania odpadów w przypadku zadeklarowanej segregacji;

14. prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, zwłaszcza w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych (organizowanie kursów, szkoleń, wykładów, konkursów promujących proekologiczne zachowania wśród mieszkańców);

15. opracowywanie informacji, przewidzianych do udostępnienia na stronie internetowej gminy,  BIP-ie oraz w gablotach wydziałowych dotyczących gospodarki odpadami;

16. przygotowywanie projektów uchwał dotyczących zakresu prowadzonych spraw;

17. przygotowywanie korespondencji w zakresach toczących się postępowań.

 

Znajdź nas w social mediach