-
Warning: Undefined array key "link" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 6
Warning: Undefined array key "content_expand" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 100
-
Warning: Undefined array key "link" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 6
Warning: Undefined array key "content_expand" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 100
-
Warning: Undefined array key "link" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 6
Warning: Undefined array key "content_expand" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 100
-
Warning: Undefined array key "link" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 6
Warning: Undefined array key "content_expand" in /home/klient.dhosting.pl/gminapolice/police/templates/yootheme/packages/builder/elements/slideshow_item/templates/template.php on line 100
Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
Urząd Miejski w Policach
ul. Bankowa 18,
Dyrektor: Sebastian Staszkiewicz
Sprawy mieszkaniowe, gospodarka komunalna
Z-ca Dyrektora: Grzegorz Łozynek
Drogi publiczne
Telefony:
Dyrektor |
91 431 18 76 |
sprawy mieszkaniowe |
91 431 18 77 |
Gospodarka komunalna, zajęcie pasa drogowego |
91 431 18 78 |
Drogi publiczne |
91 431 18 65 |
ZAKRES DZIAŁANIA WYDZIAŁU
Sprawy mieszkaniowe i komunalne
- Prowadzenie działań wynikających z przepisów wykonawczych do ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego.
- Organizowanie i nadzór bieżącej działalności w zakresie zaopatrzenia ludności w wodę, utrzymywania porządku i czystości w gminie, utrzymywania cmentarzy komunalnych na terenie gminy.
- Rozpatrywanie wniosków o wstąpienie w stosunek najmu.
- Rozpatrywanie wniosków o przywrócenie tytułu prawnego do lokalu.
- Prowadzenie dokumentacji Komisji Mieszkaniowej i Odwoławczej.
- Realizacja listy mieszkaniowej.
- Rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących działalności komunalnej.
- Prowadzenie spraw w zakresie planowania i organizacji zadań komunalnych takich, jak:
- zaopatrzenie w wodę,
- gospodarka ściekowa,
- gospodarka odpadami (w tym selektywna zbiórka odpadów),
- zaopatrzenie w ciepło,
- utrzymanie czystości na terenach publicznych,
- utrzymanie wiat przystankowych,
- utrzymanie gminnych urządzeń małej architektury na terenie dróg gminnych,
- utrzymanie urządzeń małej architektury na terenach placów zabaw i siłowni terenowych
- współpraca z Radami Osiedla i Sołectwami w zakresie pracy Wydziału.
WARUNKI UBIEGANIA SIĘ O PRZYDZIAŁ MIESZKANIA KOMUNALNEGO NA TERENIE GMINY POLICE
Zasady ubiegania się o mieszkanie określa uchwała nr XXIX/303/2021 Rady Miejskiej w Policach z dnia 30 marca 2021 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali oraz pomieszczeń tymczasowych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Police (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2021 r. poz. 2028, poz. 2029, z 2022 r. poz. 523, poz. 983, z 2023 r. poz. 2945) .
Zgodnie z § 4 ust. 1 tej uchwały gmina zawiera umowę najmu lokalu mieszkalnego na czas nieoznaczony z osobą pełnoletnią, która nie ma zaspokojonych potrzeb mieszkaniowych, jest członkiem wspólnoty samorządowej, której średni miesięczny dochód w rozumieniu ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych /Dz. U. z 2021 r., poz. 2021/ przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy, obowiązującego w dniu złożenia wniosku nie przekracza 40% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w gospodarstwie jednoosobowym, tj. 2 862 zł (netto) i 30% tej kwoty w gospodarstwie wieloosobowym, tj. 2 147 zł (netto)
We wniosku należy potwierdzić stały związek z terenem gminy Police miejscem zamieszkania /meldunki/, wypełnić deklarację o wysokości dochodów członków gospodarstwa domowego oraz oświadczenie o stanie majątkowym członków gospodarstwa domowego, a także złożyć oświadczenie o nie posiadaniu tytułu prawnego do mieszkania/nieruchomości.
Wypełniony wniosek należy złożyć w kancelarii Urzędu Miejskiego w Policach ul. Stefana Batorego 3, pok. nr 3c (parter).
Wniosek kompletny, spełniający kryteria zostanie zarejestrowany.
O każdej zmianie miejsca zamieszkania, sytuacji materialnej lub rodzinnej należy informować Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Urzędu Miejskiego w Policach, tel. (091) 43-11-877 celem aktualizacji wniosku.
Opracowaniem projektu planu przydziału lokali mieszkalnych zajmuje się Społeczna Komisja Mieszkaniowa powołana Zarządzeniem Burmistrza Polic.
W skład Społecznej Komisji Mieszkaniowej wchodzą przedstawiciele Rad Osiedlowych, Rady Miejskiej w Policach oraz pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej.
Członkowie Społecznej Komisji Mieszkaniowej oceniają sytuację rodzinną i bytową osoby ubiegającej się o najem lokalu mieszkalnego na podstawie wizji lokalnej jej miejsca zamieszkiwania lub przedłożonych przez nią dokumentów i sporządzają na tę okoliczność protokół. Po zakończeniu spotkań z wnioskodawcami członkowie Społecznej Komisji Mieszkaniowej analizują i oceniają wnioski osób ubiegających się o przydział mieszkań.
Przy opracowywaniu projektu planu przydziału lokali mieszkalnych Społeczna Komisja Mieszkaniowa bierze pod uwagę czas oczekiwania na mieszkanie, stan zdrowotny rodziny, stan rodziny, inne szczególne sytuacje.
Realizacja planu przydziału lokali mieszkalnych następuje poprzez przekazywanie w najem wolnych, przygotowanych do zasiedlenia lokali mieszkalnych. Okres oczekiwania na mieszkanie w naszej gminie jest wieloletni.
Po zakończeniu realizacji planu przydziału lokali mieszkalnych Społeczna Komisja Mieszkaniowa przystępuje do prac nad sporządzeniem kolejnego projektu planu przydziału lokali mieszkalnych, o czym wcześniej informowani są na piśmie wszyscy wnioskodawcy.
ZAKRES DZIAŁANIA WYDZIAŁU
sprawy dotyczące dróg publicznych
Prowadzenie spraw w zakresie utrzymania dróg publicznych takich, jak:
o wydawanie decyzji na lokalizację zjazdu,
o wydawanie decyzji na likwidację zjazdu,
o wydawanie decyzji na zbliżenia obiektów budowlanych do dróg publicznych,
o wydawanie zaświadczeń o dostępie do drogi publicznej,
o wydawanie uzgodnień lokalizacji połączenia do planowanej sieci drogowej,
o opiniowanie projektów organizacji ruchu,
o zatwierdzanie projektów organizacji ruchu na podległej sieci dróg wewnętrznych,
o kontrola prawidłowości wprowadzenia stałej organizacji ruchu na drogach wewnętrznych,
o zlecanie podmiotom zewnętrznym i zawieranie umów dotyczących zadań BRD
o współpraca z innymi organami i jednostkami w sprawach inżynierii ruchu drogowego,
o opiniowanie dokumentacji techniczno - budowlanych infrastruktury drogowej,
o wydawanie decyzji na lokalizację infrastruktury elektroenergetycznej,
o wydawanie decyzji na lokalizację infrastruktury gazociągowej,
o wydawanie decyzji na lokalizację infrastruktury kanalizacji cieplnej,
o wydawanie decyzji na lokalizację infrastruktury wodociągowej,
o wydawanie decyzji na lokalizację infrastruktury kanalizacji sanitarnej,
o wydawanie decyzji na lokalizację infrastruktury teletechnicznej,
o wydawanie decyzji na lokalizację obiektów budowlanych oraz reklam w pasie drogowym,
o wydawanie uzgodnień lokalizacji urządzeń obcych na terenach przeznaczonych pod planowaną sieć drogową,
o uzgodnienia przebiegu urządzeń technicznego wyposażenia dróg (kanalizacja deszczowa),
o wydawanie decyzji na zajęcie psa drogowego w celu prowadzenia robót w pasie drogowym,
o wydawanie decyzji na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń obcych,
o wydawanie decyzji na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia obiektów w pasie drogowym,
o wydawanie decyzji na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklam,
o prowadzenie postanowień dot. zajęcia pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi,
o wydawanie decyzji na awaryjne zajęcie pasa drogowego,
o wydawanie opinii na temat przejazdu pojazdów nienormatywnych,
o wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych,
o prowadzenie spraw związanych z holowaniem wraków z przestrzeni dróg publicznych, stref zamieszkania i stref ruchu,
o prowadzenie spraw związanych z naprawami cząstkowymi sieci dróg gminnych,
o prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego na przejazdach kolejowo – drogowych w zakresie dróg gminnych,
o utrzymanie oznakowania pionowego,
o utrzymanie oznakowania poziomego,
o coroczna kontrola dróg gminnych na terenie Gminy Police,
o prowadzenie nadzoru nad oznakowaniem tymczasowym robót w pasie drogowym,
o przekazywanie i odbiór pasa drogowego po robotach,
o nadzór nad zimowym utrzymaniem dróg (ZUD).