Wydział Gospodarki Gruntami

Urząd Miejski w Policach

ul. Bankowa 18

72-010 Police

naczelnik: mgr inż. Zofia Bobrowicz

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Telefony:

naczelnik - (91) 431 18 90

z-ca naczelnika - (91) 431 18 91

sprzedaż i kupno nieruchomości - (91) 431 18 93

podziały, rozgraniczenia nieruchomości, przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności, numeracja porządkowa - (91) 431 18 94

dzierżawy, najem, sprzedaż garaży - (91) 431 18 95

sprzedaż mieszakań i lokali użytkowych na rzecz najemców - (91) 431 18 96

rolnictwo, melioracja i komunalizacja mienia - (91) 431 18 97

ZAKRES DZIAŁANIA WYDZIAŁU:

  1. Nabywanie nieruchomości na rzecz gminy.
  2. Sprzedaż nieruchomości gminnych.
  3. Ustanawianie prawa wieczystego użytkowania gruntów oraz aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego.
  4. Ustanawianie odrębnej własności lokali.
  5. Uwłaszczanie osób fizycznych i prawnych.
  6. Wydzierżawianie nieruchomości gminnych.
  7. Oznaczanie nieruchomości numeracją porządkową.
  8. Koordynacja prac związanych z melioracją gruntów.
  9. Współdziałanie ze służbą weterynaryjną w zwalczaniu chorób zakaznych i organizacja profilaktyki weterynaryjnej.
  10. Wydawanie decyzji zatwierdzających projekty podziału nieruchomości.
  11. Prowadzenie postępowania administracyjnego dotyczącego:
    • przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
    • rozgraniczania nieruchomości,
    • podziału nieruchomości
    • scalania i wymiany gruntów.
  12. Oddawanie w zarząd i wygaszanie zarządu nieruchomości gminnych oraz aktualizacja opłat z tytułu zarządu.
  13. Zabezpieczenie przeciwpowodziowe.
  14. Opiniowanie planów łowieckich.